Monument Valley: Dag 24-25: Kijk drie bergen!

8 april 2016 - Monument Valley Navajo Tribal Park, Verenigde Staten

Monument Valley was de volgende stop en was ongeveer 4/5 uur rijden vanaf Bryce Canyon NP. We wilden graag de Colorado River zien en waren naar Page in Arizona gereden. Vanaf hier kun je heel mooi naar beneden kijken en zie je het groene water van de rivier. Vanaf hier kun je gaan raften in de rivier, maar aangezien het zo’n 16 graden was zijn we dit niet gaan doen. Het was een heerlijk stuk rijden en na een lekkere Mexicaanse lunch gegeten te hebben gingen we richting Monument Valley. Monument Valley is geen national park, maar valt onder de Navajo Tribal Parks. Dit houdt in dat de Navajo indianen er de baas over zijn. Monument Valley neemt 1/3 deel van de Colorado Plateau in en bevindt zich in Arizona en in Utah. Toen we aan kwamen rijden was het keihard aan het regenen. Hier waren we niet al te blij mee want we hadden speciaal een reservering gemaakt bij een hotel genaamd The View Hotel. Dit is het enige hotel binnen in het park. Het is gebouwd precies tegenover de drie bekendste ‘monuments’: west mitten (want het lijkt op een handschoen), east zitten en Merrick Butte (je spreekt het uit als Bee-ute). Je voelt je heel erg verbonden met de natuur, want voor zover als je kan kijken zie je het landschap. Alle kamers in het hotel hebben een privé balkon met een prachtig uitzicht. Daarom wilden we heel graag dat de regen wegtrok en we van het uitzicht konden genieten. Gelukkig was het ons gegund en kwam er een mooie blauwe lucht aan, wel met een aantal wolkjes. We waren zeker de jongsten in dit hotel, maar dat maakte ons niet uit. Het uitzicht maakt een hele hoop goed en we hebben hele mooie timelapses gemaakt met de GoPro. Je ziet heel mooi hoe de wolken over de bergen heen kruipen. We werden vroeg wakker om de zonsopgang te kunnen zien. Er was heerlijk ontbijt, het lekkerste tot nu toe, zoveel keuze en natuurlijk weer het uitzicht.
Er stond weer een lange rit van 4 uur op het programma want we gingen rijden naar The Grand Canyon! We zeiden ‘Tot ziens!’ tegen het prachtige uitzicht en gingen weer op weg.

Foto’s zeggen meer dan 1000 woorden en dat is voor Monument Valley zeker het geval, dus neem een kijkje bij de foto’s!