New York Deel 2 (Dag 80-84): Ginger Time

4 juni 2016 - New York City, Verenigde Staten

Toen Tebbie weg ging mocht ik bij mijn nichtje en haar vent slapen. Zij wonen al twee jaar in Brooklyn en waren net verhuisd naar een heel leuk appartement. Mooie bakstenen muren aan de binnenkant, houten vloeren, echt onwijs mooi. Angelea, mijn nichtje dus, heeft in Nederland gestudeerd en heeft bij ons in huis gewoond. We hebben een goeie band met elkaar en hadden elkaar al 1,5 jaar niet gezien. We hadden elkaar gezien in de stad, maar konden nu lekker tijd met elkaar doorbrengen. Angelea heeft prachtig rood haar en ik noem haar altijd Ginger. Oftewel G. Deze week was het tijd voor Ginger Time :)

Na de regenbui op maandag werd het heel warm, dus met al mijn bagage in de subway zonder lift was een opgave. Mijn stappen op mijn activity tracker haal ik wel want ik loop hier zo veel. Vooral in Brooklyn als je uit de subway komt loop je vaak flinke stukken. Dus goeie wandelschoenen zijn geen overbodige luxe hierzo. Op maandag hebben we volgens de traditie van mijn oma lekkere 'snackies' gegeten, kaasjes, broodjes, heerlijke gazpacho. Ze hebben sinds kort een kat dus ik kreeg weer even mijn 'feline fix' want Gus is oranje net als Nacho. Fijn om weer bij familie te zijn!

Let op dames en heren, hier komt een goeie New York tip. Voor bijna alle Broadway shows bestaan 'digital lotterys', dit zijn online loterijen waar je je op kunt inschrijven om kans te maken op hele goedkope kaartjes voor bepaalde musicals of toneelstukken. Ik schrijf me hier elke dag in op Aladdin, Wicked, Fully Committed, School of Rock, Book of Mormon en natuurlijk Hamilton. Dinsdag kreeg ik de grote verrassing dat ik kaartjes had gewonnen voor Matilda! De musical gebaseerd op het boek van Roald Dahl. Kaartjes waren een stuk goedkoper dan normaal en we hadden goeie plekken. Angelea en ik brachten dinsdag de hele dag door samen en nadat we in de Brooklyn Botanical Gardens hadden gewandeld, kleedden we ons mooi aan en gingen we de stad in. Die musical is fantastisch. Heel veel humor en juffrouw Bulstronk (the Trunchbull) was briljant. Deze rol werd door een boom van een vent gespeeld met een flinke voorgevel en een knotje die je overhoudt aan een avondje stappen. We hebben zo hard gelachen, de cast was heel goed en de liedjes zitten nog steeds in mijn hoofd. Mocht je naar NY gaan google op de naam van de show en dan 'lottery' erachter, niet alle shows hebben het maar een hoop wel.

Woensdag heb ik even gekeken naar het banenaanbod hier in New York, dus ik bracht de dag door in een cafeetje. Ik zat in de Gratitude Cafe, heel hip en je moest alles zelf opruimen. Dus het was heel schoon :) Ik had nog geen lekkere New York pizza gegeten dus na een lange dag kijkend naar een scherm hebben we heerlijk gegeten. Pizza met geitenkaas, lamsworstje en spinazi, zo lekker echt dol op :)

Op donderdag had ik afgesproken met Marry en haar dochter Noa. Marry was een van mijn bazinnen bij Bagel Alley in Wassenaar waar ik 5 jaar heb gewerkt als bijbaan. Zes jaar geleden was ik hier met mijn moeder na mijn eindexamens, en Marry vond dat toen zo leuk dat ze zei wanneer haar dochter klaar was met haar examens ze ook naar NY zou komen. Zo gezegd zo gedaan! We gingen lunchen in Dumbo, Down Under the Manhattan Bridge Overpass. Dus tussen allemaal bruggen in hebben we heerlijk buiten gezeten en genoten van een Cobb Salad, Club en Curry Chicken broodje. Marry en Noa hadden een druk programma dus gingen na de lunch over de Brooklyn Bridge wandelen en ik ging een parkje opzoeken. Ik heb een uur met Roy gebeld, want die mistte ik toch wel. Die avond ging ik letterlijk van de ene kant van de stad helemaal naar de andere kant. Ik ging Joan en John opzoeken, vrienden van mijn ouders die helemaal in het Noorden wonen in Washington Heights. Ze hebben twee kids Audrey en Maggie en zes jaar geleden hebben we ook tijd met elkaar doorgebracht. Joan maakt de lekkerste zalm die je ooit geproefd heeft en heel toevallig maakte ze deze voor het avondeten.

Vrijdag was weer een chill dag, een hoop geslapen, want ik heb vakantie en dat mag oke ;) 's Avonds Mexicaanse taco's gegeten met Angelea en Julian, super leuk en lekker. We kwamen er toen we thuis kwamen achter dat Gus het zakje kattenkruid had gevonden en er lag overal kattenkruid. Gus was high en het was heel grappig. Daarna hebben we gekeken of Gus het leuk vond om kattenspelletjes op de iPad te spelen. En dat bleek een groot succes te zijn, we hebben veel gelachen want daar zijn Angelea en ik heel goed in.

En vandaag is het zaterdag. Op dit moment wacht ik in het appartement van Angelea en Julian totdat Kimberley hier is! Zo gezellig dat mijn lieve vriendinnen me komen opzoeken, maar het toch wat makkelijker. Houdt niet in dat ik iedereen thuis niet mis. Nog drie weken hier, 8 dagen met Kim, dan weer wat tijd alleen, Atlanta en nog een paar dagen op mezelf voordat ik op 24 juni terugvlieg. Maar nu genieten en leven in het moment :)

1. Loek:
    5 juni 2016
    Hoeveel ben je in gewicht aangekomen? Ik lees eten, eten en eten. But you're right because if you don't eat, you don't sh.t and if you don't sh.t, you die!