Los Angeles: Dag 3: Disney anders!

18 maart 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Half 6 gaat de wekker al want vandaag gaan we naar Disneyland! Helemaal aan de andere kant van LA weliswaar maar met een Uber goed te doen. Zoals jullie wellicht weten ben ik gek op Uber en hier in LA is het heel normaal. Dus rugzak op, GoPro opgeladen, wandelschoenen aan en op naar the happiest place on earth!
Dankzij mijn lieve collega Ivar hebben Roy en ik gebruik kunnen maken van complimentary tickets voor het park. We konden hoppen van het ene naar het andere park en hadden overal toegang toe. Disneyland in LA (Anaheim) is het eerste Disney-park ooit en bestaat uit Disneyland en Disney California Adventure. Deze bestaan weer uit verschillende 'landen' zoals Adventureland, Tomorrowland (oftewel Project T, Disney-grapje), Cars Land en Paradise Pier. Alle landen hebben een ander thema en daarmee andere attracties. En wat hebben wij er veel gedaan/gezien! In Disneyland kun je bij een aantal attracties een Fastpass aanvragen waarmee je binnen een bepaalde tijd in een hele snelle rij komt te staan voor attracties. Wij hebben er zo'n 5 gebruikt voor onder andere Splash Mountain, Star Wars Tour, Goofy's Sky School en mijn lievelings (niet echt lievelings) de Grizzly River Run. Zie het filmpje op Facebook... Bent u bekend met de Piraña in de Efteling? Dat keer 12. Helemaal zeiknat, en de zon was net onder. Dus ja je blijft lachen ;)
De klassiekers Pirates of the Caribbean en It's A Small World mochten niet achterblijven en hebben we dan ook van genoten. De grote liefhebbers waren Big Thunder Mountain en Indiana Jones Adventure. Wat een vette attracties zijn dat. In Big Thunder Mountain zoef je in een treintje over rotsen en bergen (de naam zegt het al hè) maar wat een snelheid. Die GoPro heeft wat te verdragen gehad. En Indiana Jones, jeetje wat was dat fijn dat we er een Fastpass voor hadden. Je loopt fluitend langs de rij en kunt vrij snel instappen in de jeep waarmee je door alle Indiana Jones verhalen heen rijdt. En niet lekker rustig, maar alsof Sjoerd van Renselaar achter het stuur zit. Voor jullie die Sjoerd niet kennen, er is een verhaal wat had kunnen eindigen in de vangrail maar gelukkig niet is gebeurd. Al met al een heftige rit met slangen, mummies, vallende rotsen en enorme rollende ballen die op je af komen. Dus een typische vrijdag voor mij
Maar wat helemaal speciaal was aan vandaag: we hebben geen Hollanders gezien! Een fenomeen wat niet vaak voorkomt want we zijn overal. We konden heerlijk roddelen over alle mensen terwijl we in de zoveelste rij stonden.
Echt bijzonder hebben we niet gegeten maar we hebben wel een lekker ijsje op genaamd een Dole Whip. Gemaakt van ananassap en verkrijgbaar voor de Tiki Room, een lekkere verfrisser want het was 24 graden vandaag. Een lekkere warme dag die snel afkoelde, maar meer daarover in de video.

Ik zal heel waarschijnlijk teruggaan in mei want mijn andere lieve collega Muriël heeft mij ook complimentary tickets geschonken. Ik heb het er maar druk mee hè... Het werken bij Disney kwam wel goed van pas, wifi tijdens het wachten was heel erg fijn!
De video volgt nog, maar er staan wel al foto's in het mapje 'Los Angeles'.

We missen jullie!