Los Angeles: Dag 4-6: Really wanna be in LA

21 maart 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Je zou denken dat LA nogal te overzien is. Maar schijn bedriegt, het is zo ongelofelijk groot. Er zijn heel veel verschillende wijken: Hollywood, Beverly Hills, Santa Monica en zo kan ik nog wel even doorgaan. Voor jullie die de SNL skit The Californians kennen (http://youtu.be/V4347ZE0NQM) Californians praten met name over hoe je het snelst ergens kan komen. En ik moet toegeven dat wij na een aantal dagen ook zo gaan praten. "Take the 405 to the 10 and get out of here!" Het rijden in Amsterdam heeft me getraind maar als Amsterdam zo'n 20 keer zo groot zou zijn dan komt het in de buurt. Elke dag zien we net iets meer van deze stad en het fascineert me steeds weer.

Zaterdag gingen we op bezoek bij Daniel. Daniel is mijn neef en woont in NoHo, North Hollywood. Hij maakt horrorfilms en is groot filmfanaat. Samen met hem zijn we naar Hollywood Boulevard geweest waar we de sterren op straat hebben bekeken en de hele toeristische kant van LA gezien hebben. Eerlijk gezegd wil je er zo snel mogelijk weg want het is heel erg druk en zo spannend is het niet. Maar je moet het wel gezien hebben. Het was fijn om samen met Daniel (en Roy natuurlijk) op straat te lopen en naar de gekke mensen en winkels te kijken. We zijn naar Amoeba record store geweest waar Daniels huisgenoot werkt. Met een mooie korting hebben we het een en ander gekocht. Daar had ik wel dagen kunnen blijven. Posters van de gaafste films heb ik moeten laten liggen. We besloten daarna een filmpje te pakken, terug in NoHo. Eerst een heerlijke pizza gegeten, met Burrata mmmm, en daarna naar de horrorfilm 10 Cloverfield Lane. Wat een bizarre film, heel eng maar zeker de moeite waard!

Zondag gingen we iets doen waar ik heel erg naar uit keek: brunchen! En jeetje wat hebben we dat goed gedaan. Lekker met Charles, Ana, Mila en Jax zijn we naar Encino gegaan (weer zo'n wijk) en ja dan kan je moeilijk zeggen dat je let op wat je eet. Dat vond ik niet heel erg om eerlijk te zijn. Dus ik bestelde nutella pancakes met turkey bacon, want ja turkey bacon is gezond! En er zaten ook wat bananen op, dus eigenlijk was het een salade. Ik denk dat ik met die maaltijd alleen al genoeg calorieen voor de hele dag verorberd had, dus het was tijd om even goed te gaan lopen, waar heb je anders een stappenteller voor :) Waar kan je dat beter doen dan tijdens het... WINKELEN!!! We gingen met z'n allen naar de outlet mall waar ze heel veel verschillende winkels hadden. Iedereen was goed geslaagd en ik heb een super leuk hoesje gekocht voor mijn iPhone in de Disney Store. Yesss :) Daarna eten gehaald bij Red Robin, maak je geen zorgen ik had een salade.

We hebben erg veel geluk gehad dat Ana en Charles ons naar een hoop plekken hebben kunnen brengen, maar vanaf vandaag (maandag) hebben we onze eigen auto. We hebben een upgrade gekregen en rijden nu met een Toyota Camry door het land heen. Mijn pa heeft een Toyota Camry uit het jaar 0 en die rijdt nog geweldig dus ik had al meteen een voorkeur. Volgens Roy rijdt de auto lekker, ik ben morgen aan de beurt. Genoeg ruimte in de kofferbak, goeie boxen en de stoelen zitten ook lekker! Ons eerste ritje ging naar Griffith Park, het grootste park in LA wat wel 5 keer zo groot is als Central Park in New York. In Griffith Park staat Griffith Observatory en vanuit daar kun je genieten van het uitzicht over de stad, en je kunt de Hollywood Sign heel goed zien. Op maandag was het wat kouder, zo'n 21 graden, dus goed weer voor een wandeling. Na een hele hoop mooie foto's te maken van de stad zijn we naar boven gelopen, oftewel 'hiking'. We hadden niet onze wandelschoenen aan want we hadden ons er niet helemaal op ingesteld dus op onze sportschoentjes gingen we de paden op. Er waren verschillende paden, sommige waren redelijk vlak en anderen waren echt heel laatig begaanbaar (vooral op Nikes). Het was best wel eng, maar serieus je kan je nergens aan vasthouden ofzo dus je kan zo vallen. De weg omhoog ging best oke en toen we boven waren waren we zo blij! We hadden met Jasmijn, vriendinnetje die ik heb leren kennen bij Disney in NL, afgesproken om te gaan eten. Dus we moesten gauw weer naar beneden. Daar hadden we wellicht langer over na moeten denken, want we kozen het super extreme hardcore pad, daar heb ik nu een mooie bult op mijn been aan overgehouden want ik gleed uit. Super leuk. Echt waar. Maar we hadden het gehaald. We hebben gezellig wijn gedronken en lekker van shared dining genoten. Eten in goed gezelschap is een van mijn favoriete dingen (vandaar dat we hier ook regelmatig naar de sportschool gaan haha). Toen met harde muziek aan terug gereden naar Tarzana waar we nu Jimmy Fallon kijken, voor het eerst live! Zo gek!

Voor alle foto's bij dit verhaaltje en anderen, kijk even bij het tabje foto's en het album 'Los Angeles'.

1. Mieke:
    22 maart 2016
    Hoi..zo te lezen,heben jullie het prima..wandelen eten wijntje en de Sporschool..ik zou zeggen...GENIETEN..gr mieke