Los Angeles: Dag 1-2: Acclimatiseren, hoe schrijf je dat eigenlijk?

17 maart 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Gisteren zijn we goed aangekomen in Los Angeles! We hadden een fijne vlucht van 11 uur met genoeg beenruimte. Bij KLM kun je aangeven of je een speciale maaltijd wenst. Ik had een aziatisch vegetarische maaltijd besteld en kreeg ongeveer een kwartier voor de anderen een heerlijke curry voorgeschoteld. We hebben genoten van films, spelletjes en helaas iets te kort van even de oogjes dicht. Beiden maar minder dan een uur geslapen.
Maar dat mocht de pret niet drukken. Op het viegveld ging alles heel soepel, een Amerikaans paspoort is tof maar niet als er maar 3 balies open zijn voor US citizens en ongeveer 20 voor ESTA houders. Koffers ook voorspoedig en toen op naar Charles die ons stond op te wachten. Charles is de oom van Roy en woont met zijn vrouw Ana en zeven maanden oude tweeling Mila en Jax in Tarzana, aan de noord kant van de greater LA area. Na ongeveer 2 uur rijden, tja het verkeer in LA is algemeen bekend, waren we in Tarzana. Roy had zijn neefje en nichtje nog niet gezien en het was dus ook ontzettend leuk om deze ontmoeting te zien.
We hadden honger, en niet zomaar honger, een honger die alleen een goeie burger kon stillen. Dus op naar een bbq smokehouse! (#murica) Het was lekker warm en de jetlag sloeg bij mij in als een bom. Moe, misselijk, duizelig; ik kon niet meer. Zelfs de burger moest mee in een doggy bag (die, zo luidt de traditie, nooit daadwerkelijk wordt opgegeten). Eenmaal thuis ging het eigenlijk prima, lekker met de voeten in het bubbelbad en gelachen met de kids. Moe, heel moe, maar onwijs gelukkig was het tijd om te gaan slapen.
Donderdag 17 maart was eigenlijk onze eerste echte dag. We wilden graag even rustig aan doen om even te beseffen dat we er echt zijn. Je kijkt ergens zo lang naar uit, je leeft er naartoe en dan opeens leef je het! Tof maar bizar. Ana en ik zijn heerlijk mani en pedi's gaan doen nadat Roy en ik de lokale sportschool onveilig hadden gemaakt. Daar zullen we de komende tijd wel vaker zijn want we hebben een pasje geregeld. Roy en Charles bleven thuis met de kids.
Een late lunch stond op het programma en wel bij Duke's in Malibu. Een Hawaiiaans restaurant met heerlijke vis. We hebben van alles besteld en heerlijk genoten. Ik had mijn lesje wel geleerd dus ik heb twee kleine gerechtjes besteld, en zoete aardappelfrietjes want dat is ZOOOO LEKKER.
Daarna boodschapjes gedaan en voorbereid op de grote dag van morgen. We gaan gebruik maken van de complimentary tickets van Disneyland! Dus op tijd opstaan.
Voor alle foto's bij dit verhaaltje en anderen, kijk even bij het tabje foto's en het album 'Los Angeles'.

1. Nicole:
    18 maart 2016
    Reis en aankomst zijn goed verlopen zo te lezen :) top.
  2. Petra:
    18 maart 2016
    Wat een geweldig begin - en wat worden jullie door Charles en Ana gastvrij ontvangen!
  3. Mieke:
    22 maart 2016
    Goed begin..lekkere burger...gr mieke
  4. Mieke:
    22 maart 2016
    Wat een goed begin..zo'n lekkere(vette)Hamburger...gr mieke