Las Vegas: Dag 15-19: Ik vind het maar 'Belaggio'

3 april 2016 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Las Vegas. Iedereen kent het van films, series, foto's, misschien van mensen die je gesproken hebt maar jeetje het is nog meer bizar dan je denkt. Las Vegas (alleen de toeristen zeggen blijkbaar Vegas) is niet alleen The Strip, er is echt heel erg veel te zien hier. Hoover Dam, Freemont Street, Red Rock Canyon. Het ligt middenin de woestijn en zoals veel mensen zeggen doemt het echt op als een oase. Mijn oom JR zijn vrouw Robin wonen helemaal in het noordwesten van Las Vegas in een woonwijk. Heel fijn dat je toch nog een beetje rust kan zoeken in deze bizarre stad.

We zijn hier voor 5 nachten, woensdag tot en met maandag. Vanuit Beatty maar 1,5 uur rijden dus met de lunch waren we in Las Vegas. Meteen waren we verrast door de komst van mijn nichtje die in Californië woont, Savannah de dochter van mijn oom. Ze was hier samen met haar vriend Mike, een boom van een vent, maar echt serieus. Was wel erg leuk om haar weer te zien, dat was ook 5 jaar geleden voor mij. Nadat mijn oom JR klaar was met werken gingen we met z'n allen naar The Strip. In Mike zijn opgevoerde truck die zo'n twee meter boven de grond bungelt. We pasten er allemaal in en reden met keiharde rock muziek richting The Strip. Het is echt ongelofelijk, maar het is zo bizar daar zo. Het is gewoon een soort kermis, alles is enorm en verlicht. Overal muziek en heel veel mensen. Woorden doen deze bizarre plek geen justice dus ik verwijs graag door naar de foto's en video's. We hebben gegeten in The Hard Rock Cafe en zijn daarna in de achtbaan in New York New York gegaan. Echt niet normaal gaaf, al die lichtjes enzo...

Donderdag zijn we met z'n allen de woestijn in gegaan om te gaan schieten. Jawel je leest het goed. JR is een groot liefhebber van de 'schietkunst' en had genoeg om ons te laten zien. Roy vond het geweldig, ik vond het leuk maar ook best spannend ofzo. Er hoeft maar 1 ding verkeerd te gaan en het is einde oefening. Het was best inspannend en we waren best moe. Maar we zijn jong en stoer dus we gingen stappen! Stappen in Las Vegas, jeetje dat is interessant. Je hebt zoveel opties maar het belangrijkste is dat het ontzettend duur is. Voor vrouwen is het goedkoper dan voor mannen, maar alsnog ben je voor je het weet een flinke smak geld kwijt. We hebben eerst thuis heerlijke steaks gegeten en Cards Against Humanity gespeeld. Is inmiddels mijn lievelingsspel geworden. We namen een Uber die kant op en zijn eerst naar een Country Bar geweest, ik kan niet zo goed dansen zoals jullie wellicht weten maar Mike liet me alle hoeken van de dansvloer zien. We hoorden dat er een hele vette tent was genaamd Drai's en ik weet niet meer hoe maar Mike kreeg ons die kroeg binnen. Of althans kroeg, het was echt een zieke nightclub. Met een zwembad, podium, allemaal tafels, en Pitbull was er ook! Hij zei nog "I know you want me" tegen me, maar dat hoor ik wel vaker ;) Voor de rest van de avond houd ik me aan de leus "What happens in Vegas, stays in Vegas".

Vrijdag was het tijd om uit te brakken en we hebben de film 'The Hangover' gekeken, want ja dat waren we op dat moment een beetje aan het beleven. Savannah en Mike reden in de Monstertruck terug dus 's avonds waren we gezellig met JR en Robin. We waren even klaar met The Strip en waren erg benieuwd naar Freemont Street. We hadden kaartjes voor zoomline over de gehele straat. Op Freemont Street vind je de grootste casino's en als je echt wilt gaan gokken moet je daar zijn. De straat is voorzien van heel veel licht en is voor het grootste gedeelte overdekt. Het plafond is bol en er zitten 12 miljoen lichtjes in. Heel indrukwekkend allemaal. Je denkt soms echt wtf heb ik net voorbij zien lopen, maar je raakt er vrij snel aan gewend. De zoomline was ongelofelijk gaaf, je gaat als een soort Superman door de lucht en echt heel erg hard. JR en Robin stonden ons op te wachten aan de andere kant en toen we naar buiten liepen zagen we een Metal Tribue band genaamd SPAAANDEEXXXX NATIIIOOOOOOON. JR en ik hebben weinig gemeen maar we zijn allebei groot rock liefhebbers. Spandex Nation speelden heel erg goed en we hebben flink op de air guitar gespeeld. We waren nog best brak dus het was niet een hele late avond geworden.

Zaterdag was wel weer een drukke dag. We zijn eerst gaan ontbijten in een hotel, ik houd zo van ontbijt. Elk casino is zo ongelofelijk groot en heeft veel meer dan alleen een bar. Dit casino had een bowlingbaan, een aantal winkels, een arcade en waarschijnlijk nog veel meer. Wat ik minder tof vond aan de casino's is dat je overal binnen kunt roken. Maar dan moet je er maar heel snel doorheen gaan. Hoover Dam was de volgende locatie op de route. Die plek is zo onwijs mooi, en het is heel erg hoog. Je kunt er prachtige foto's maken, wat we dan ook gedaan hebben. JR weet er erg veel van, want hij weet veel over geschiedenis. Hoover Dam Lake Mead en is al een hele tijd niet helemaal vol geweest. De laatste keer was in 1983. Hierbij nog een interessant feitje: tijdens de tweede wereldoorlog had de overheid allemaal bunkers laten plaatsen omdat ze dachten dat er bootjes vanuit Mexico zouden komen met explosieven erin om de dam te laten ontploffen. Dat is niet gebeurd ;) Daarna zijn we naar het 'Welcome to Las Vegas' bord geweest. Je moet er in de rij staan om foto's te maken, hele trouwpartijen maken er hun foto's en dan staan wij ertussen. En zoals je in meerdere plekken in Amerika ziet, werd er iemand gearresteerd omdat ie de straat overstak wat niet mocht. Het was erg warm op zaterdag dus we vonden het niet erg om de auto weer in te gaan. We werden afgezet door JR en Robin in New York New York want we wilden heel graag naar de arcade daar. En dat hebben we geweten. Ik stond te zweten terwijl ik ballen stond te gooien en Roy was een kampioen in Pac-Man. We zijn ook naar de Hershey Store geweest en ik heb allemaal lekkere chocola'tjes gekocht. 's Avond hadden we tickets voor een magic show van Penn & Teller. Zij hebben een 'residency' in Las Vegas en de zaal was enorm. Ze deden ook een truc met iedereen in het publiek. We kregen kaarten en moesten een heleboel dingen doen, Roy en ik hadden de juiste kaart, Robin en JR niet, en dat vonden wij natuurlijk hilarisch.

Zondag was een dag om te ontspannen voor mij en dat kwam goed uit want ik begin een mini griepje onder de leden te krijgen. Roy en Jr gingen naar de races en hebben zich heel erg vermaakt daar.

Morgen vertrekken we naar Zion National Park dus nu lekker eten en de koffer weer inpakken vanavond.

Groetjes en we missen jullie!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Petra:
    6 april 2016
    Ik geniet van al die mooie foto's en zie dat je de tijd van je leven hebt daar! Het is allemaal genieteeeeeeeen!