San Diego: Dag 32-35: De ultieme vakantieplek

16 april 2016 - San Diego County, Verenigde Staten

Na in Sedona, Clarkdale en Scottsdale te zijn geweest gingen we naar de volgende grote stad: San Diego. We hadden vier dagen lekker ontspannen en dus wel weer klaar voor wat stedelijke drukte. 6 uur rijden van Scottsdale naar San Diego en onderweg langs de Mexicaanse grens. Dus het was tijd voor een margharita onderweg, en die was bijzonder lekker!

We verbleven in een prachtige AirBNB, in Clarkdale en Scottsdale ook, maar deze was zo onwijs tof. Het was een poolhouse in de wijk Normal Heights en we hadden het helemaal voor onszelf, inclusief het zwembad en spa. Goeie bedden, heel belangrijk. En het weer was ontzettend lekker. Zo'n 28 graden toen we aankwamen en dus besloten we naar het strand toe te gaan. San Diego staat bekend om de stranden dus daar moesten we heen. We gingen naar Ocean Beach en hebben heerlijk met de voetjes in het zand langs het strand gelopen en op de pier. We wilden graag de zonsondergang zien, maar gingen eerst ergens wat eten. Nu was het Roys beurt om een margharita te proberen en ook deze was erg lekker. We waren bij een tent die fantastisch Mexicaans eten had. In San Diego zijn veel Mexicaanse invloeden omdat het zo dicht bij de grens ligt. We bestelden een bord met van alles: jalapeno poppers, enchiladas, tacos, mole, guacamole en salsa. Het begon al een beetje rood te worden buiten en we gingen daarna op een muurtje kijken naar de zonsondergang. Het blijft mooi om de zon te zien zakken in de zee. Het gaat opeens ook heel erg snel. We hebben er uiteraard een mooie video van gemaakt.

De volgende dag was het zondag, rustdag. Maar niet voor ons. Sunday brunch is hier zo leuk en dus gingen we naar de kust om daar met het uitzicht op het water te eten. We zijn lekker naar het strand gegaan, alweer. Deze keer stond Balmont Park op de planning. Er zijn heel erg veel stranden in San Diego. Sommige zijn erg toeristisch en anderen zijn met name bekend bij de lokale bevolking (ik klink net als Chris Zegers...) Balmont Park is wat toeristischer met een achtbaan op het strand, een arcade hal, heel veel plekken om surfboards te huren en uiteraard een mooi strand. We zijn weer lekker gaan pootjebaaien en ook even op het strand liggen bruinen. Om een uur of drie was het toch wel erg warm en zijn we naar de Gaslamp Quarter toe gereden. Hier zijn allemaal toffe restaurantjes en barretjes dus die hielden we in gedachten. We zijn toen nog langs de kust gereden voor wat toffe foto's, maar we wilden allebei heel graag zwemmen. Roy en ik houden allebei niet zo van zwemmen in de zee dus wij vonden het prima om in 'onze achtertuin' te gaan zwemmen. Het zwembad was verwarmd, dus net iets aangenamer dan de zwembaden die we hiervoor hadden. Ook was er een spa dus als het te koud was gingen we daar in. Lekker met een biertje hebben we zitten kletsen tot de zon onder ging. Als echte Amerikanen hebben we take-out gehaald, lekker Vietnamees eten. We gingen op tijd onder de wol want er stond ons weer een volle dag voor de boeg!

De San Diego Zoo! Allemaal dieren! Deze zoo staat bekend in heel de wereld. Het is qua oppervlakte een van de grootste dierentuinen en staat ook bekend om de wildlife programma's die ze over heel de wereld doen om de dieren te redden. Bijvoorbeeld de tijgers, die hebben ze niet alleen in de dierentuin, maar ook in reservaten in Afrika bijvoorbeeld. Het is niet echt ingedeeld per werelddeel, maar een klein beetje onsamenhangend. Maar dat nam niet weg dat het zo onwijs gaaf was. Ik houd altijd van die reptielen en insecten, als ik ze achter glas kan zien vind ik het prima. Maar we zagen bijvoorbeeld ook hoe de reuze schildpadden werden gevoerd en dat vonden we heel stoer. Ik denk dat ik echt ieder dier wel heb gezien. Panda, leeuw, tijger, olifant, giraffe, koala, komodo varaan, krokodil, alle apen en vogels die je maar kunt bedenken en mijn lievelingsdier: de capibara. Capibara's zijn een soort grote cavia's en ze zijn hilarisch. Wat ook heel bijzonder was aan deze dierentuin is hoe dichtbij je kunt komen bij de dieren. We hebben echt op 1 meter afstand van een leeuw gestaan. Ze sliepen gelukkig maar dat was zo bijzonder. De giraffen en olifanten konden we bijna aanraken, maar hebben we toch maar niet gedaan. We hebben vanaf 9 uur tot 17 uur gelopen en waren dus erg moe. Zie het filmpje wat Roy gemaakt heeft! Daarna zijn we naar The Crack Shack gegaan; een heel tof restaurant gespecialiseerd in kip en ei. Heerlijke gefrituurde kip hebben we gegeten totdat onze ogen bijna niet meer open bleven. We hebben beiden heel goed geslapen en dat was wel nodig, want de volgende dag reden we een heel stuk terug naar Los Angeles voor de laatste paar dagen.