Lake Tahoe: 46-49: Herinneringen ophalen

1 mei 2016 - Lake Tahoe, Verenigde Staten

Ja hoor daar zijn we weer! We zijn heel erg druk bezig geweest, mijn ouders zijn hier nu twee weken en ik heb van ieder moment met ze genoten. Op dit moment zijn we in Monterey aan de westkust van Californië, maar ik had nog het een en ander in te halen. Lake Tahoe en San Francisco.

Mijn lieve ouders kwamen aan op vrijdag 22 april, 1 dag nadat Roy was vertrokken. We zijn toen tot en met maandag in Bakersfield geweest zodat mijn ouders over hun jetlag heen konden komen. We hebben het dus rustig aan gedaan die paar dagen. We zijn naar The Jungle Book geweest (aanrader!) en hadden genoten van de family-time met Edie en Dave, mijn oom en tante, en twee van hun drie kinderen Daniel en Andrew. Normaal sturen we elkaar cadeautjes met kerst maar dit jaar hebben we 'kerst gevierd' toen we er waren. Vier maanden na dato maar alsnog heel gezellig. We hebben weer lekker gegeten samen en hebben zelfs een onweersbui meegemaakt. Normaal is Bakersfield altijd ontzettend warm met blauwe lucht, maar onze laatste dag hebben we voor het eerst regen meegemaakt!

Die maandag vertrokken we naar Las Vegas. De tweede keer voor mij, maar mijn ouders wilden ook graag het nieuwe huis van mijn oom zien. Dus niet heel anders dan de maand ervoor: Hoover Dam, The Strip, Fremont Street en lekker barbecuen. We vertrokken die woensdag (inmiddels de 27ste) richting Lake Tahoe. Dit reden we via Death Valley en dus ook weer via Beatty waar Roy en ik ook waren. Onze Death Valley ervaring was anders dan de maand ervoor want wij kregen te maken met een grote zandstorm. Opeens zaten we er middenin: alles was heel donker en je kon niet verder zien dan de motorkap van de auto. Best wel eng. M'n pa heeft ons er goed doorheen gebracht en na ongeveer 2 uur waren we weer op een 'normale' weg. We overnachtten in Bishop, een vissersdorpje tussen Death Valley in Lake Tahoe in. We waren namelijk onderweg naar Lake Tahoe. Bishop is erg klein en is met name tijdens het visseizoen heel populair. Er zijn mooie meren in de buurt en ligt ten oosten van Yosemite national park. Het water wat uit de bergen van Yosemite komt stroomt naar de meren. Daarom is het water daar erg koud. Op weg naar Lake Tahoe stopten we bij de Calcarious Tufa, een soort gesteente wat is gevormd door de calcium in het meer. Dit was bij Mono Lake. Voor mijn moeder was dit heel leuk want hier was ze zelf ook eens geweest op een roadtrip tijdens haar studie. Aan het eind van de middag kwamen we aan in South Lake Tahoe. Het was een prachtige route die we gereden hadden, want je ziet veel verschillende soorten landschap. Het dal achter de bergen is vlak met mooie kleuren gras en boerderijen, en zo gauw je de bergen in gaat is het uiteraard heuvelachtig, zie je onwijs veel bomen en kabbelende beekjes (ook enorme rivieren).

En toen waren we bij Lake Tahoe. Ik dacht "Het is vast de Vlietlanden keer drie", nee dat bleek niet zo te zijn. Het is ENORM. Wij bleven in South Lake Tahoe. Er zijn verschillende dorpjes rondom Lake Tahoe, met name aan de noord- en zuidkant. South Lake Tahoe is het grootste en heeft met name veel resorts. Lake Tahoe is een groot skigebied waar je van september tot en met april van kan genieten. Veel mensen uit de Bay Area komen hier naartoe gereden voor heerlijk sneeuwplezier. Wij kwamen er omdat mijn moeder hier vroeger gewoond heeft met mijn opa, oma, broer en zus. Ik vind het ook heerlijk om lekker in de natuur te zijn, en dus regelden we een aantal maanden terug een AirBNB in South Lake Tahoe.

We arriveerden op donderdag aan het eind van de middag nadat we de Tufa hadden bezocht en het is zo'n mooie route om te rijden. We zijn met de klok mee om het meer gereden. Er zijn verschillende punten waar je kunt stoppen om foto's te maken. Ook zijn er verschillende stranden waar je in de zomermaanden op kunt zitten, maar zo warm was het voor ons niet. Er zijn heel erg veel bomen rondom Lake Tahoe, met name dennenbomen en 'Red woods'. Deze groeien tegen de steile bergen op, en dus gaan de wortels niet heel diep de grond in. Als er een lawine of 'mudslide' komt kunnen de bomen dus uit de grond getrokken worden. Ook zijn er sporen te zien van bosbranden die hebben plaatsgevonden. Bosbranden hoeven niet slecht te zijn voor het bos, want het kan zelfs zorgen voor meer vruchtbare grond. Dit zijn vaak gecontroleerde bosbranden of bosbranden die veroorzaakt worden door blikseminslag. Maar wanneer de mens zorgt voor de brand, dan kan het snel mis gaan. Bijvoorbeeld door een kampvuur of een sigarettenpeuk kunnen hele stukken verwoest worden.

We hebben een hoop gezien terwijl we om het meer heen reden. In Kings Beach hadden we lekker gegeten bij een grill en daarna reden we verder richting de grens met Nevada. Tahoe ligt deels in Cali en deels in Nevada, dus dat houdt in dat je in het Nevada stuk mag gokken. We reden hier snel doorheen, want we zijn niet zo gecharmeerd van gokken! Waar we meer benieuwd naar waren was het huis waar mijn moeder in gewoond had. Lester Avenue was de straat en met de tomtom hadden we het snel gevonden. Het huis herkende mijn moeder vrij snel, wat ze met name herkende waren de huizen van de buren. Er was een extra etage gebouwd op het oude huis dus het zag er een beetje anders uit. Ze herkende de 'deck' waar ze vaak op zaten en het grasveld achter het huis. Nu is het een vakantiehuis wat je kunt huren. Misschien dat we dat nog eens doen. Daarna wilden we kijken of we mijn moeders high school konden bekijken. Zonder al te veel moeite waren we vrij snel bij de school, South Lake Tahoe High School. Het was gebouwd op een slope; bovenaan waren alle gebouwen waar je les krijgt en beneden alle sportactiviteiten: American Football, tennis, honkbal enz. Het was niet heel erg anders dan hoe mijn moeder het zich herinnerde. Alleen een theater en een zwembad waren er vroeger niet, en nu wel.

Wat heel gaaf is aan Tahoe is dat je geen bomen mag kappen voor commerciële doeleinden. Dus je moet je huis om de bomen heen bouwen. Dit zorgt voor hele interessante gebouwen!

We hebben ons goed vermaakt in Tahoe. Mooie wandelingen gemaakt, genoten van onze heerlijke AirBNB (met Sonos, wat is dat geweldig), lekker gegeten, spelletjes gespeeld, mooie foto's gemaakt en lekker genoten van elkaar.

Op zondag brachten we mijn pa naar Reno airport, hij vloog naar Houston voor een beurs voor 5 dagen. Mama en ik reden naar Fairfield waar mijn moeders beste vriendin Kathy woont. Ik vond het belangrijk dat zij wat tijd samen hadden en vertrok naar San Francisco op maandag. Dat was ook een heel avontuur, het verhaal volgt spoedig!

We hebben het hier goed en we missen jullie!!