Bakersfield Dag 10-13: Quality Time with Family

28 maart 2016 - Bakersfield, California, Verenigde Staten

Iets waar ik altijd heel blij mee ben geweest is dat ik familie heb in twee gedeeltes van de wereld. Familie in Nederland en ook familie in Amerika. Het voelt altijd heel vertrouwd om bij familie te zijn en dan met name in een land waar je voor het eerst zonder ouders bent. Ik keek er erg naar uit om naar mijn oom en tante in Bakersfield toe te gaan. Ongeveer 2 uur rijden vanaf Los Angeles en je bent op een totaal andere plek. Bako ligt in de Central Valley, je gaat een hoop bergen over vanaf LA en dan zie je het liggen. Toegegeven het is niet de meest spannende plek, maar het voelt toch als thuiskomen. Mijn tante Edie en oom/uncle Dave wonen er al een hele tijd en vroeger speelden we uren in het zwembad en in de tuin. Nu woont mijn oudste neef in LA, mijn nicht in New York en mijn jongste neefje woont nog wel in de buurt met zijn verloofde en haar twee kids.

Op vrijdag reed ik van Tarzana naar Bakersfield. Het was het begin van het paasweekend dus het kon nog wel druk worden. En dat was het zeker. 45 minuten in de file gestaan is niet echt een pretje. Dus tegen het eind van de middag was ik er. Het was zo fijn om iedereen weer te zien en gewoon weer in dat huis te zijn. Roy zou ook meegaan maar besloot nog wat langer bij de familie in Tarzana te bliiven. Op maandag kwam hij ook die kant op. Dus vrijdag lekker gegeten en spelletjes gespeeld, iets wat de familie Stam maar ook de familie Van Der Hoeven goed kan. Het spel heette 'Assholes & Presidents', een erg leuk kaartspel.

Zaterdag was Edie jarig, dus lekker ontbijt met American Waffles, bacon en syrup. Ze zijn als Uncle Dave ze maakt toch echt het lekkerst! Tja wat kan ik nog meer melden over Bako, we zijn naar Target geweest! Wat een winkel is dat, het verbaast me elke keer hoeveel spullen ik in mijn mandje doe die ik niet nodig heb. Edie trakteerde zichzelf voor haar verjaardag door een Fitbit te kopen. Super die dingen! Na een lekkere smoothie bij Jamba Juice gingen we terug naar huis om even bij te komen van het winkelen (ahum...) We hadden gereserveerd bij een lekker Italiaans restaurant in de buurt. Daniel was gekomen uit LA en we waren met z'n 6en. Heerlijke zalm ravioli gegeten. En toen GING HET BRANDALARM AF! Doodeng. Althans dat vond ik want iedereen bleef rustig dooreten alsof er niks aan de hand was. Ik echt met vingers in mn oren vanwege die tering herrie. Bleek geen brand te zijn alleen een storing. Yeah sure. Zaterdag speelden we een hilarisch spelletje genaamd Cards Against Humanity. Ik heb op dit moment niet echt de puf om het uit te leggen maar geloof me dat spel is zo leuk, met name met een borrel op. Dat maakt alles leuker nietwaar?

Zondag was het Pasen en we begonnen met een paasbrunch. Edie had alles heerlijk klaargemaakt: bananenbrood, fruitsalade, omeletjes en mimosas want dat konden we na de avond ervoor wel gebruiken. Andy mijn neefje en Brie zijn verloofde gingen 's middags met mij en Daniel naar Batman vs Superman. Man man man als je niet naar die film hoeft zou ik ook niet gaan. Zeer teleurstellend. Afijn, zondagavond de BBQ aan, heel bizar maar zeker niet verkeerd om met pasen te barbecuen. Zondagavond weinig spannends, Edie en ik maakten gebruik van hun Hot Tub, zo lekkâh.

Maandag kwam Roy aan nadat Edie en Dave en ik wat waren gaan lunchen, burgers!! Het was tijd om de koffer weer in te pakken want morgen begint de reis echt: 4,5 uur rijden naar Death Valley.

Groetjes!